Enerverande motståndare...

Moderator: dguldstrand

Hultis70

Enerverande motståndare...

Inlägg av Hultis70 » 20 maj 2015, 13:46

Möter för närvarande en "Peter Marklund" för andra gången någonsin i seriespel och jag hoppas att jag slipper vara med om en tredje... Eller finns det möjligen någon funktion som gör att man kan stänga ner chatfunktionen mot endast bestämda motståndare? Under det dygnet (ETT dygn) som matchen har pågått har killen i fråga skickat sju st. mess som i det stora hela går ut på att det ska spelas fortare. Jag har absolut inget emot lite snabbt spel och tycker rent generellt att det borde räcka med max tio dagar för en serieomgång att spelas (mot de typ tre veckorna det är nu) men den här killen vill helst av allt ha avklarat sina elva matcher under första dygnet. Var precis likadant förra gången vi mötte varandra...

12:24 hallå kan vi spela en stund nu
17:20 kom igen nu spelar vi
21:54 ska vi spela
06:25 kan vi spela klart nu
10:09 gör det här klart nu kom igen
13:13 hallå gör ett ord nu vi blir ju aldrig klar
13:13 jag har en bokstav kvar kan vi spela klart det här nu

Det sista messet visar ju då även att vi faktiskt är mer eller mindre klara...och har spelat konstant under det dygnet vi har lirat. Påpekade hans stress förra gången vi möttes (helt utan förståelse) men nu har jag bara dissat honom. Så hur går man tillväga för att slippa detta? Eller honom...?

croj

Re: Enerverande motståndare...

Inlägg av croj » 21 maj 2015, 09:20

Tror jag spelat mot honom och han började så där och när jag skrev att man har 72 timmar på sig per drag (sanning med modifikation) och att jag lägger när jag har tid så segade han och väntade till några minuter till deadline innan han la, trist typ. Kan varit nån annan, minns inte namnet men som sagt, trist... spelledningen kanske kunde informera på ett tydligare sätt vad som gäller... men att kunna stänga av chatten vore ju käckt med.

medskog

Inlägg av medskog » 27 jun 2015, 09:25

Visst är det irriterande.
Skulle tro att han hoppas vinna matcherna genom att stressa motståndarna.
Hade en likadan konversation i vår första match. Kändes extra gött att vinna den.
Vår andra match flöt på helt normalt.☺

missilemaniac

Inlägg av missilemaniac » 25 mar 2020, 22:38

Har precis mött honom (Peter Marklund) i stegen och han anklagade mig för fusk när jag ryckte ifrån. I mitt tycke spelar han väldigt riskfyllt och lägger upp rena straffsparkslägen och blir otrevlig när jag kan nyttja dessa lägen. Sen resignar han och rapporterar oavgjort. Jag har mött honom förr och då har han även då uppträtt illa. Jag har sparat skärmdumpar från både match

Skriv svar