Hur kommer jag igång??

Om du har problem med att utmana eller att bli utmanad.

Moderator: dguldstrand

jeansbruden

Hur kommer jag igång??

Inlägg av jeansbruden » 24 jan 2012, 07:54

Jag har registrerat mig men kommer inte åt något spel. Vad göra??

ordningen

Re: Hur kommer jag igång??

Inlägg av ordningen » 24 jan 2012, 10:30

jeansbruden skrev:Jag har registrerat mig men kommer inte åt något spel. Vad göra??
Kul att du har hittat hit. Välkommen!
Eftersom det handlar om två olika "sajter" som ska fungera ihop kan det vara bra att kolla följande (Något som vållat en del problem är de olika namn- eller id-begreppen):
  • I din SmartPhone:
    Skaffa wordfeud-appen från wordfeud.com. Finns som gratis-app (med reklam) eller betal-app (utan reklam, men ändå billigt). Det "Username" som du skriver in då är det du ska använda som spelarnamn här på wordfeud.se. Om du behöver ändra, se nedan.
  • På datorn:
    Gå du in på wordfeud.se och logga in på startsidan (inte i forumet!). Om du sedan klickar på "Serier" så ska du komma till en lista över spelarna som ingår i din serie. Det är dessa spelarnamn som du skriver in när du utmanar spelare i din SmartPhone.
  • Viktigt om namn - Vad är vad?
    När du registrerar dig för seriespel på wordfeud.se så finns det två rutor för namn. Dels "Användarid" vilket blir det namn som du loggar in med, och som syns när du skriver i forumet. Dels "Wordfeud användarid" vilket är ditt spelarnamn, och det måste vara identiskt med det "Username" du registrerat på wordfeud.com (spel-appen). Dessa två namn, "Användarid" och "Wordfeud användarid", kan vara samma namn. Många gör så när de skapar sitt konto, och det underlättar en hel del. Men det går att skriva in olika namn när man skapar kontot, och då gäller det att hålla ordning på vad som är vad.
  • Ändra spelarnamn i appen - Hur gör man?
    Om du skrivit "fel" spelarnamn på wordfeud.com så kan du ändra det så här: Starta wordfeudspelet i din smartphone. Tryck på meny-knappen. (På min Samsung sitter den längst ner till vänster.) Välj "Settings" och därefter "Change username". Skriv in det spelarnamn som du ska använda i seriespelet på wordfeud.se. Bekräfta.

Mindymo

Inlägg av Mindymo » 25 jan 2012, 11:29

Hej jeansbruden! Jag försöker utmana dig men hittar dig inte alls... Har kollat om du har versal i början, det funkade inte heller...
Så detta är något för tävlingsledningen att bita i!

Hella10

Inlägg av Hella10 » 25 jan 2012, 12:01

Hej jeansbruden! jag har också försökt att skicka inbjudan till dig eftersom jag är hemmaspelare. men du kommer inte upp! Så är jeansbruden ditt wf namn?

Skriv svar