Hittar inte spelare

Om du har problem med att utmana eller att bli utmanad.

Moderator: dguldstrand

urgus

Re: Hittar inte spelare

Inlägg av urgus » 12 feb 2012, 10:48

Skippa tecken mellan namnen, lägg bara ett blankslag
Ex: jag hittar inte spelare: laban kurre görnalund99 pellesvart
Så använd inte och , eller & använd heller inte retur/enter. Använd ENDAST ETT blankslag/space/mellanrum.
urgus skrev:Rapporter om spelare som inte existerar från s3 alfabetisk ordning (rätta mig om det blir fel)

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ (enklare med alfabetet med)

christianrosbo27 EmmaPemmaFågelskrämma frimanj
king_cool galvfaderhanna.maria.nee kottmamma kottmorsa
mickebodin mikael8815@hotmail.com mneusi molle33
sportisen Takashiari trollaar ulrikadavid verran-72

Från s4:
sannakr zeste
Fortsätter med s5. Säg till om jag saknar namn, stavat fel, dubbletter elr dyl.

Bragsjö Envirobear frukatz fqnny fälgöra im49 leggalt
mattiaz86 Miamimiforssrtöm pumans Rött hjärta
sossoz Thejojo93 treadup zoffen zorro001 590820

Tänkte att jag gör en överblickande alfabetisk ordning, men fortsätt att rapportera in namnen så skriver jag in dem allt eftersom (gillar att vara lite viktig)

A

B Bragsjö
C christianrosbo27
D
E EmmaPemmaFågelskrämma Envirobear
F frimanj frukatz fqnny fälgöra
G galvfaderhanna.maria.nee
H
I im49
J
K king_cool kottmamma kottmorsa
L leggalt
M mattiaz86 Miamimiforssrtöm mickebodin mikael8815@hotmail.com mneusi molle33
N
O
P pumans
Q
R Rött hjärta
S sossoz sportisen
T Takashiari Thejojo93 treadup trollaar
U ulrikadavid
V verran-72
W
X
Y
Z zoffen zorro001
Å
Ä
Ö
0-9* 590820
*Specialtecken

nematod

Inlägg av nematod » 13 mar 2012, 20:17

adak74 filuren123456 Line_65
är användare som inte kan hittas i min serie
(ytterligare en gav upp innan spelet börjat och en annan har inte besvarat inviten på över ett dygn)

Jag är ny här och vill först berömma sajten och tycker det är en jätterolig och bra idé verkligen!
Det som förstör spelglädjen en hel del är dessa användare som inte finns, jag får faktiskt nästan lust att sluta spela trots att jag knappt börjat. Jag har ett förslag för att verifiera nya användare så att de verkligen existerar:

När man blir medlem på sidan så skulle man kunna göra så att medlemmarna först hamnar i nån slags karantän, eller inte blir fullvärdiga medlemmar, förrän de skickat en "invite" till ett wordfeudkonto som du eller någon annan sätter upp. En gång i veckan kollar man av vilka som skickat en sån invite och kan på så sätt sortera ut fejkanvändare från aktiva medlemmar. Det är ju lite jobb med det förstås, men jag tror i alla fall att det är viktigt att på något sätt sortera bort skräpanvändare. Det är väldigt irriterande och trist när hälften av spelarna i ens serie inte finns eller är med på att spela.

Ett annat sätt som kanske innebär mindre jobb (för dig som sköter sidan) är att man måste spela en prövomatch mot någon av de befintliga medlemmarna innan man blir en fullvärdig medlem som får delta i serien. På så sätt kan de andra medlemmarna hjälpa till att verifiera vilka spelare som är riktiga.

Det var bara några idéer och förslag. Hoppas jag inte låter gnällig, för jag tycker verkligen det är en jättebra sida och genial idé :)

mgh78
Site Admin

Inlägg av mgh78 » 13 mar 2012, 22:21

Jag har tyvärr inte tid att sitta och göra den typen av uppföljning. Det bör bara vara första säsongen som du har detta problem. Ser du till att registrera resultat i alla dina matcher så kommer du att lyftas till en aktiv serie nästa säsong.

nematod

Inlägg av nematod » 13 mar 2012, 23:33

Ok, tack för info, det låter ju som ett överkomligt problem då.

Men en idé för framtiden skulle kanske ändå kunna vara att man som nyregistrerad måste spela en match mot någon befintlig medlem, där denne medlem bekräftar att den nye medlemmen spelat en match, innan den nya medlemen flyttas in i seriespelet. Det kräver ju en programmeringsinsats iofs, men du slipper en manuell bekräftelse i alla fall. För det blir ju de befintliga medlemmarna som fungerar som nån slags portvakt då. Bara en tanke. Men kanske inte så viktigt eftersom det verkar vara ett övergående problem som bara drabbar nya spelare (vilket iofs kan skrämma bort en del nykomlingar, jag var t ex nära på att lämna sidan eftersom jag först trodde det fanns mängder av felaktiga spelare)

hsontheman

Inlägg av hsontheman » 14 mar 2012, 19:06

Har också precis börjat spela i serien. Skulle bjuda in 8 av 9 nu i omgång 7. 3 verkar inte finnas, tompetterzzon1337, hästtokigaolsson och smilla.martensson . Av övriga 6 som jag har bjudit in till match har en accepterat och den matchen pågår. De har visserligen lite tid på sig att svara, men det känns som att första omgången blir lite avslagen...

interferens

Inlägg av interferens » 31 mar 2012, 15:15

Försökte dra igång lite matcher i serie IX.115 trots att det är sista dagen, mest för att se om någon var sugen på lite snabbspel. Hade åtta hemmamatcher, och av dessa kunde följande inte hittas:
PärlanSandra
game center

Rapporterar jag dessa två som uppgivna trots att det inte finns fem dagar för att rätta till eventuella fel?

Kanske något som föreslagits tidigare, men varför inte lägga till ett rapportalternativ för spelare som inte hittas? Om flera spelare i en serie rapporterar samma sak så borde det ju vara ganska stor hjälp med att bygga en lista över felregistrerade spelare som ska städas bort.

mgh78
Site Admin

Inlägg av mgh78 » 31 mar 2012, 16:56

Spelare som inte hittas rapporterar man att de gett upp sina matcher!

interferens

Inlägg av interferens » 31 mar 2012, 17:15

Den första är rapporteringen avklarad, men det verkar vara något annat som ställer till det med game center. Rapportsidan är blank förutom rubriken, och när jag klickar på användarnamnet på seriesidan så får jag följande meddelande: "You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1"

mgh78
Site Admin

Inlägg av mgh78 » 31 mar 2012, 18:37

Det är nog # i hand inloggningsid som ställer till det...

Jag ska undersöka.

mgh78
Site Admin

Inlägg av mgh78 » 31 mar 2012, 18:46

Nu borde det gå bättre med game center.

Skriv svar