Hittar inte spelare

Om du har problem med att utmana eller att bli utmanad.

Moderator: dguldstrand

nematod

Re: Hittar inte spelare

Inlägg av nematod » 01 apr 2012, 01:45

Alltså, ta en snabbkoll i division 9 och 8-serierna. Det står noll poäng på nästan alla spelare i serierna i de divisionerna (och även en hel del i div 7)!! Min serie med fyra aktiva spelare verkar vara rätt unik. Jag tror jag kommer flyttas upp i division åtta nu, men misstänker risken är enormt stor att jag hamnar i en grupp utan aktiva spelare. Går det inte lägga in nån autodelete på de som inte spelat alls under en säsong, eller två? Det känns jättetrist att det är så många inaktiva spelare som ligger med i serierna. Särskilt som nybörjare känns det ju bara som en evighetslång väntan att spela ett par matcher i månaden för att sedan förhoppningsvis komma upp i nästa serie.

Någon slags utrensning av inaktiva spelare tror jag måste göras om du vill att det ska bli en tillströmning av nya aktiva spelare. Jag har skrivit det förut, men jag börjar störa mig lite på dels att säsongerna är så långa och dels att det nästan inte finns någon aktiv spelare i de lägre divisionerna. Men jag tycker också sajten är superbra och hela idén med seriespel är genial. Så jag vill ju bara att det ska funka fint och problemfritt :) Annars ger jag nog upp ärligt talat. Det är lite för lång väntan och för lite spel för oss nykomlingar.

mgh78
Site Admin

Inlägg av mgh78 » 01 apr 2012, 08:11

1. Om du som ny spelare rapporterar alla dina matcher, vilket du gjort, så kommer du att lyftas till en aktiv serie till nästa säsong. Och det behöver då inte bara vara en serie upp. Beroende på aktivitet i högre divisioner kan man bli lyft flera serienivåer för att säkra att de som aktivt registrerar matcher får spela matcher senast sin andra säsong.
2. Jag gör utrensningar mellan varje säsong.
3. Det anmäler sig väldigt många varje säsong och väldigt många av dom vet inte vad de anmält sig till. Jag kommer att se över detta och försöka hitta sätt att tydligare beskriva vad det är man anmäler sig till.

interferens

Inlägg av interferens » 01 apr 2012, 08:52

Du kanske behöver något slags schematisk förklaring med bilder av websidor, mobiltelefoner och appbutiker, med pilar som förklarar hur samspelet mellan dessa element bildar ett seriespel i Wordfeud.

Kanske skulle kunna ha ytterligare ett steg i mailbekräftelsen också. Först den vanliga bekräftelsen för registreringen, och sedan en till efter registreringen är fullföljd och spelaren har återvänt till siten och klickat på "Placera mig i en serie, för bövelen! Jag vill ju spela nu!".

mgh78
Site Admin

Inlägg av mgh78 » 01 apr 2012, 09:31

interferens skrev:Du kanske behöver något slags schematisk förklaring med bilder av websidor, mobiltelefoner och appbutiker, med pilar som förklarar hur samspelet mellan dessa element bildar ett seriespel i Wordfeud.

Kanske skulle kunna ha ytterligare ett steg i mailbekräftelsen också. Först den vanliga bekräftelsen för registreringen, och sedan en till efter registreringen är fullföljd och spelaren har återvänt till siten och klickat på "Placera mig i en serie, för bövelen! Jag vill ju spela nu!".
Jag håller på att titta på just den funktionaliteten som du beskriver sist. Att man måste göra ytterligare ett steg för att faktiskt aktivt anmäla sig till seriespel. Dock finns ju det redan vad gäller Stegen och där anmäler sig folk ändå som inte har ngt giltigt wordfeud-id...

nematod

Inlägg av nematod » 02 apr 2012, 01:11

mgh78 skrev:1. Om du som ny spelare rapporterar alla dina matcher, vilket du gjort, så kommer du att lyftas till en aktiv serie till nästa säsong. Och det behöver då inte bara vara en serie upp. Beroende på aktivitet i högre divisioner kan man bli lyft flera serienivåer för att säkra att de som aktivt registrerar matcher får spela matcher senast sin andra säsong.
2. Jag gör utrensningar mellan varje säsong.
3. Det anmäler sig väldigt många varje säsong och väldigt många av dom vet inte vad de anmält sig till. Jag kommer att se över detta och försöka hitta sätt att tydligare beskriva vad det är man anmäler sig till.
Tack! Ber lite om ursäkt över mitt klagande. Såg att det skett en rejäl utrensning nu, det känns väldigt kul :)
Du gör ett mycket bra jobb! Och jag är tacksam för denna roliga sajt.

Dujardin63

Inlägg av Dujardin63 » 03 jun 2012, 14:06

Vet inte om någon skrivit det tidigare. När jag hade en 'Emoji-icon' efter mitt användarnamn, så hittade folk inte mig. När man tittar på matcherna, så står det tydligen en * där.

croj

Inlägg av croj » 02 jul 2012, 11:19

I min grupp finns en spelare Molly Linnea<3 jag hittar henne och har utmanat men får inget svar. Hon har inte spelat nån av sina matcher hittills. När ska jag anse matchen som uppgedd av henne? Eller ska jag rapportera att den inte är färdigspelad i tid när serien närmar sig slutet?

pias111

Inlägg av pias111 » 25 jul 2012, 19:29

Hittar inte Grymming i VII.36

m4ts

Inlägg av m4ts » 08 jan 2013, 13:37

Blev lottad mot en Annhog77 i stegen, men nån sån spelare verkar inte finnas.

Walle1962

Inlägg av Walle1962 » 31 okt 2014, 10:57

Hej! Hittar inte happyduvet, vad gör jag?

Skriv svar