Motståndaren givit upp efter fem dagar

Om du har problem med att utmana eller att bli utmanad.

Moderator: dguldstrand

stefanbihl

Motståndaren givit upp efter fem dagar

Inlägg av stefanbihl » 16 mar 2012, 22:22

Hej,

Vad jag kan förstå, så har en hemmaspelare fem dagar på sig efter seriestart att bjuda in till match. Annars så har jag som bortaspelare rätt att registrera att spelaren givit upp? Detta har jag nu gjort och nu när motståndaren ville bjuda in till match efter att jag registrerat att spelaren givit upp så nekade jag till spel (helt efter reglerna?). Då registrerade spelaren att jag givit upp. Detta betyder ju att vi nu lämnat in olika resultat och därmed får en förlust båda två.

Detta kan ju inte vara rätt? Skall jag nu få sota för att ha följt reglerna?

/Stefan

nematod

Re: Motståndaren givit upp efter fem dagar

Inlägg av nematod » 17 mar 2012, 02:54

Oavsett vad reglerna säger så tycker jag de är lite tokiga. Om serien pågår under en hel månad (om jag förstått rätt) varför måste då alla matcher startas inom de första fem dagarna av månaden?

Jag tycker det borde vara så att det både är hemma- och bortaspelarens ansvar att skicka en inbjudan. Om den som skickar inbjudan inte får något svar inom fem dagar så borde denne räknas som att ha gett upp. Och att man därför också låter det gå minst fem dagar mellan två serier, så att de som utmanar någon sista dagen i serieperioden hinner vänta ut förfrågningen.

Själv registrerade jag mig långt efter seriestart, hur ska man räkna då exempelvis? Då skulle mina motspelare kunnat registrera att jag gett upp i samma sekund som jag registrerat mig, eftersom det var mer än fem dagar efter seriestart.

Nu var det inget svar på din fråga utan bara en generell synpunkt på reglerna. Jag tror däremot du tolkat reglerna rätt, men tycker reglerna är lite tokiga i detta fall. Skulle jag varit dig så skulle jag ha spelat matchen. Mina hemmaspelare registrerade iaf inte mig som att ha givit upp, trots att de enligt reglerna skulle haft rätt att göra det (eftersom jag började seriespelet mer än fem dagar efter seriestart).

krapotkin

Inlägg av krapotkin » 17 mar 2012, 08:19

I princip håller jag med dig om det ömsesidiga ansvaret. Men fem dagar mellan serierna bara för att vänta ut en eventuells inbjudans ickesvar tycker jag verkar overkill. Har ingen utmanat när fem dar återstår och matchen inte spelas så stryk matchen.
Ett annat intressant problem blir ju om spelare utnyttjar sina 72 timmars betänketid hela tiden. Vilket resultat bör gälla när matchen då inte blir färdigspelad

carina56

Inlägg av carina56 » 17 mar 2012, 12:29

krapotkin skrev:I princip håller jag med dig om det ömsesidiga ansvaret. Men fem dagar mellan serierna bara för att vänta ut en eventuells inbjudans ickesvar tycker jag verkar overkill. Har ingen utmanat när fem dar återstår och matchen inte spelas så stryk matchen.
Ett annat intressant problem blir ju om spelare utnyttjar sina 72 timmars betänketid hela tiden. Vilket resultat bör gälla när matchen då inte blir färdigspelad
Har spelat med två spelare som lägger extremt sällan sista säsongerna och det är inte roligt. Man är ju frestad att göra detsamma, men då blir man väl inte klar.
En annan spelare har påtalat detta och har fått otrevliga svar, t.ex. att börja med något annat än Wordfeud :roll: .

carina56

Inlägg av carina56 » 17 mar 2012, 12:31

stefanbihl skrev:Hej,

Vad jag kan förstå, så har en hemmaspelare fem dagar på sig efter seriestart att bjuda in till match. Annars så har jag som bortaspelare rätt att registrera att spelaren givit upp? Detta har jag nu gjort och nu när motståndaren ville bjuda in till match efter att jag registrerat att spelaren givit upp så nekade jag till spel (helt efter reglerna?). Då registrerade spelaren att jag givit upp. Detta betyder ju att vi nu lämnat in olika resultat och därmed får en förlust båda två.

Detta kan ju inte vara rätt? Skall jag nu få sota för att ha följt reglerna?

/Stefan
Varför har du skrivit detta i två trådar? Nu blir det lite olika svar och knepigt att föja.

krapotkin

Inlägg av krapotkin » 17 mar 2012, 12:58

kanske för möjligheterna att belysa det ur ett fundamentalistiskt respektive filosofiskt perspektiv

mgh78
Site Admin

Inlägg av mgh78 » 17 mar 2012, 20:15

Jag skulle vilja säga att andemeningen med Wordfeud.se är att spela matcher. Jag kommer att ändra reglerna så att det blir tydligare. Också förmodligen ändra så att det blir bådas ansvar att starta matcherna.

Men som sagt, vad spelar det för roll egentligen om ngn bjuder in lite senare? Spela matcherna och ha kul!

carina56

Inlägg av carina56 » 18 mar 2012, 15:07

Tack för det :P . Tyvärr finns det spelare som sitter och väntar på att fem dagar ska gå och snabbt rapporterar.

Skriv svar