utmanad på randomspel

Om du har problem med att utmana eller att bli utmanad.

Moderator: dguldstrand

croj

utmanad på randomspel

Inlägg av croj » 25 jul 2012, 15:25

Ska man kunna bli utmanad till randomspel utan att man själv har angett att man vill spela randomspel? Jag tycker det är fullt upp med stegen, "privata" matcher och seriespel men har två gånger på kort tid (nästan samtidigt faktiskt) blivit utmanad av spelare som angett att de sökt random opponent.... jag trodde först det var stegmatcher men sen när de var oförstående och inte fattade alls vad jag talade om när jag frågade om det var stegen (en sa tom Stege har man väl i poker :lol: ) så kollade jag i listan och där fanns de ju inte, jag blev rätt förvånad för som sagt jag trodde att man måste söka random opponent själv!

Användarvisningsbild
dguldstrand
Webmaster
Kontakt:

Re: utmanad på randomspel

Inlägg av dguldstrand » 25 jul 2012, 15:38

Den personen har förmodlingen sökt efter "random opponents", och det var därför du fick en inbjudan.
Eftersom att du inte kunde hitta spelaren i listan på sidan, har/hade det förmodlingen inget med stegen att göra. :ugeek:

croj

Inlägg av croj » 25 jul 2012, 16:10

ja det sa jag ju, att de sökt random opponent! Det jag undrar är ju ifall inte den de utmanar (i detta fall jag) också måste söka samtidigt! Jag har aldrig på hela den tid jag spelat blivit utmanad utan att jag själv angett att jag vill spela mot en random. Om det inte är så borde det faktskt vara det, hur ska man kunna veta att det inte är en stege när man ska svara på inbjudan... man kanske inte sitter vid datorn och kan kolla upp om det är en stegmatch, eller är man tvungen att anta alla utmaningar som kommer ifall det skulle r¨åka vara det?!

Man kanske som moderator bör läsa igenom inläggen innan man svarar... :?

mgh78
Site Admin

Inlägg av mgh78 » 26 jul 2012, 09:11

Man kan ju utmana en spelare på Wordfeud när som helst. Oavsett om spelaren i fråga är registrerad på Wordfeud.se eller inte. Relevant är väl att fråga spelaren varför han utmanade just dig...

croj

Inlägg av croj » 27 jul 2012, 12:57

det gjorde de inte!! Det var ett randomspel (som jag ju faktiskt skrivit två gånger)Jag trodde (tydligen felaktigt) att BÅDA var tvungen att ange att de ville spela mot en randomplayer, och jag tycker att det bör vara så!!!Men jag inser nu att det ju inte har med wordfeud.se att göra... men är det ingen mer som märkt att detta plötsligt börjat hända? Det har som sagt ALDRIG hänt tidigare för min del, på de sju månader jag spelat att det dykt upp sådana matcher förutom när jag själv angett att jag vill spela mot en random player.

Användarvisningsbild
dguldstrand
Webmaster
Kontakt:

Inlägg av dguldstrand » 27 jul 2012, 13:14

Jag får inbjudningar flera gånger om dagen, både med random-bräde och normal-bräde.
Är inget konstigt med det.

Men ja, jag kan hålla med om att det borde finnas ett val i appen där man kan ange att man t.ex. inte vill ha inbjudningar från personer med random-bräde.

Affis00

Inlägg av Affis00 » 27 jul 2012, 17:14

dguldstrand skrev:Jag får inbjudningar flera gånger om dagen, både med random-bräde och normal-bräde.

Men ja, jag kan hålla med om att det borde finnas ett val i appen där man kan ange att man t.ex. inte vill ha inbjudningar från personer med random-bräde.
Jag hoppas att du inte förväxlar "random opponent" med "random-board". :?

kajix

Inlägg av kajix » 27 jul 2012, 20:15

dguldstrand skrev:Jag får inbjudningar flera gånger om dagen, både med random-bräde och normal-bräde.

Talar du om appen wordfeud nu? Och du blir inbjuden utan att själv valt "Play with random opponent"?

Användarvisningsbild
dguldstrand
Webmaster
Kontakt:

Inlägg av dguldstrand » 28 jul 2012, 02:22

kajix skrev:

Talar du om appen wordfeud nu? Och du blir inbjuden utan att själv valt "Play with random opponent"?
Korrekt!

croj

Inlägg av croj » 02 aug 2012, 19:54

jag tycker åtminstone att det är konstigt...

Skriv svar